studerende merit

hej velkommen til . Jeg er pædagog merit studerende i Randers.
Jeg glæder mig til at komme igang med min Blog. Denne side vil være min fremtid frem til jeg er uddannet pædagog.

onsdag den 1. september 2010

tema 2. samarbejde.

Jeg har i dette afsnit valgt, at tage udgangpunkt ud fra Andy Højholdts bog: Den tværprofessionelle praktiker, fordi jeg syntes, han beskriver på en god og forståeligt måde, om de forskellige former og forhold for samarbejde.
bog: Andy Højholdt:Den tværprofessionelle praktiker. S.39.

Når vi taler om tværfagligt samarbejde er det: Personer der behersker et specifikt afgrænset viden/ fagområde der samardejder.

Når vi taler om tværsektionelt samarbejde er det: Ansatte under forskellige myndigheder der samarbejder.

Når vi taler om tværprofessionelt samarbejde er det: Uddannede og anerkendte proffessioner der samarbejder.

Men vi skal huske at skelne mellem når det: Tværprofessionelt samarbejde, som foregår kontinuerligt som en del af det daglige arbejde-ofte i samme organisation.

Hvor tværprofessionelt samarbejde periodisk- ofte er i forbindelse med bekymringsdrøftelser som omsorgsvigt og overgang mellem pædagogiske organisationer.

1 kommentar:

  1. Hej Dorte
    Fint indlæg du har lavet, med lidt opsummering af, hvad det egentlig er vi læser om. Vi andre lærer også af det, når vi læser hinandens blog. Liselotte

    SvarSlet