studerende merit

hej velkommen til . Jeg er pædagog merit studerende i Randers.
Jeg glæder mig til at komme igang med min Blog. Denne side vil være min fremtid frem til jeg er uddannet pædagog.

tirsdag den 28. september 2010

Pæd-uge 39.

Svar på opgave i pæd Susanne Baumann Ravn.
* Lav en liste over de tværprofessionelle partnere som er relevant at inddrage i arbejdet med min case:
1. sundhedsplejerske
2. ppr: psykolog.
3. Pædagog.
Jeg vil bruge sundhedsplejersken i min skriftlige opgave.

Hvad ved du om den rolle, som andre professionelle spiller/kan spille for målgruppen?
Da min case handler meget om udvikling og sundhed, Har jeg valgt sundhedsplejersken, da disse kompetencer og den faglighed ligger bag sundhedsplejerske uddannelsen . Hun vil kunne komme med råd og vejledning omkring børnenes trivsel og udvikling i samråd med forældre og pædagoger. Se også: Etikette: Sundhedsplejerske i blog:

Hvad ved du om den rolle, som forældre/værger og andre ikke professionelle spiller/kan spille for målgruppen:
forældre rolle bliver en afgørende del af at kunne komme videre med problemstillingen.
* Samtykke
* Dialog
* Omsorgsgivere
* Relationer
Hvad vil du konkret spørge de andre professionelle om/ hvorfor netop disse spørgsmål?
Jeg har på nuværende tidspunkt ikke taget stilling til, hvorvidt jeg vil gribe dette an.

Din rolle som professionel
Hvilke værdier er din insats funderet på.
Min rolle som professionel ud fra de værdier som jeg skal videre give, bliver igennem omsorg, empati, anerkendelse. Vise respekt/forståelse være ærlig og åben over for forældre, kolleager, Andre professioner, organisationer, for at kunne yde det bedste for barnet/ den unge, samt deres forældre for at kunne nå og få de bedste resultater/mål for barnet/ den unge for deres trivsel og udvikling.

Hvilken sammenhæng er der mellem dine værdier og den konkrete insats i praksis.
man kan godt se på verden med forskellige briller på , man behøver ikke at være enige, men man skal kunne gå i dialog med den. Her vil sammenhængen mellem mine værdier og ude i praksis vise sig som et foreløbigt standpunkt, hvor jeg som professionel også vil kunne tolerer andres synspunkter. På den måde vil man kunne opnå en samlede proces inden for de rammer, den lovgivning , Ansvar , organisatoriske betingelser, samfundvilkår, ved den rolle man selv spiller for målgruppen og den rolle andre professionelle og voksne spiller for den målgruppen man har med at gøre.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar