studerende merit

hej velkommen til . Jeg er pædagog merit studerende i Randers.
Jeg glæder mig til at komme igang med min Blog. Denne side vil være min fremtid frem til jeg er uddannet pædagog.

tirsdag den 28. september 2010

Sundhedsplejerske uddannelse.

http://www.ug.dk%20undervisnings%20ministerie/

Sundhedsplejerske.

Som sundhedsplerske beskæftiger du dig med sundhedspleje i forhold til børn og unge.
Du undersøger og følger børnene, fra de er under et år, til de går ud af folkeskolen. Du rådgiver og vejleder deres forældre.
Uddannelsen er en videreuddannelse for sygeplejersker og indeholder både teori og praktik.

Om uddannelsen:
På uddannelsen til sundhedsplejerske lærer du om sundhedsfremme og sygdomsforbyggelse i forhold til børn og unge. Uddannelsen veksler mellem teoretiske og praktisk undervisning. Den normerede studietid er på 1 årsværk.

Du bliver undervist inden for følgende hovedområder:
* Sundhedsplejen som institution og organisation
* Børn, unge, børnefamilier og lokalsamfund
* Teorier og metoder i sundhedsplejen
* Sundhedsplejerskens personlige kvalifikationer
* Tværfagligt og tværsektorielt samarbejde og koordination
Uddannelse sted: København eller Århus.

Optagelse og adgang:
1.Dansk autorisation som sygeplejerske
2.2 års ansættelse som sygeplejerske på fuldtid, heraf 8 måneder på en pædiatrisk 3.specialafdeling eller godkendt børneafdeling og 4 månders fultidspraksis som hjemmesygeplejerske.
Dine praksiserfaring må ikke være mere end 5 år gammel.

Fremtidsmuligheder:
Sundhedsplejersker er kommunalt ansatte, og en stor del af arbejdet udføres i privat hjem, på skoler, i daginstitutioner og i den kommunale dagpleje. Du har også mulighed for at arbejde på sygehusenes børneafdelinger eller undervise på uddannelsesinstitutioner for social- og sundhedsuddannelserne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar