studerende merit

hej velkommen til . Jeg er pædagog merit studerende i Randers.
Jeg glæder mig til at komme igang med min Blog. Denne side vil være min fremtid frem til jeg er uddannet pædagog.

torsdag den 3. november 2011

Uge 44LIVSKVALITET: Trivsel,Lykke,Flow

Gennemgang af de læste lektier.


Vi snakkede om Madis Kajande`s brede og rummelige livskvalitet, og om hvordan vi kunne bruge den i forhold til Benny 16 år og hans liv på bænken med smøger og rom kugler.

Portfolie

Hertil skal jeg svare på de to nedstående spørgsmål:


Hvad har jeg lært i undervisningen?

Hvordan kan jeg koble undervisningen sammen med læringmålene?

Livskvalitet: (trivsel, Lykke, Flow)
Clausen og Clausen lykke og flow godt til børn og unge. Undersøgelser fra Fredericia Kommune Flow får central rolle i forhold til livskvalitet.
Bjarne Lenua Henriksen- Det gode liv handler om, at det enkelte menneske oplever at livet er værd at leve. Tre grundlæggende menneskesyn- Demokratisk-Humanistiske- og Kristne menneskesyn.

Gruppe arbejde: Didaktiske overvejelser over hvordan vi vil inddrage livskvalitet i praksis. Her bruge den nye smittemodel og tænke og på begrebene Lykke, Flow, Ved vores spørgsmål.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar