Gennemgang af de læste lektier.
Vi snakkede om Madis Kajande`s brede og rummelige livskvalitet, og om hvordan vi kunne bruge den i forhold til Benny 16 år og hans liv på bænken med smøger og rom kugler.
Portfolie
Hertil skal jeg svare på de to nedstående spørgsmål:
Hvad har jeg lært i undervisningen?
Hvordan kan jeg koble undervisningen sammen med læringmålene?
Livskvalitet: (trivsel, Lykke, Flow)
Clausen og Clausen lykke og flow godt til børn og unge. Undersøgelser fra Fredericia Kommune Flow får central rolle i forhold til livskvalitet.
Bjarne Lenua Henriksen- Det gode liv handler om, at det enkelte menneske oplever at livet er værd at leve. Tre grundlæggende menneskesyn- Demokratisk-Humanistiske- og Kristne menneskesyn.
Gruppe arbejde: Didaktiske overvejelser over hvordan vi vil inddrage livskvalitet i praksis. Her bruge den nye smittemodel og tænke og på begrebene Lykke, Flow, Ved vores spørgsmål.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar