studerende merit

hej velkommen til . Jeg er pædagog merit studerende i Randers.
Jeg glæder mig til at komme igang med min Blog. Denne side vil være min fremtid frem til jeg er uddannet pædagog.

søndag den 13. november 2011

Inklusion i et deltagelsesperspektiv

Individ- Fællesskab. Lil

Analysemodel: Dobbeltblik-individ-fællesskab= Analysemodel.
Undevisningsgang gennemgang af de mange teorier.
AleX Honneth, tysk filosof.
De tre anerkendelsessfærer.
Privat-den retlige-den sociale.
Schibbye- Norsk psykolog- Teori- Anerkendelse= At forstå andre ud fra deres præmisser.
Den anden er autoritet i forhold til sine oplevelser.
Et menneskesyn- Subjekt-subjekt.
Dejer sig IKKE om at give ros/Positiv feedback. Subjekt-Objekt.
I følge forskning er der eksklusionsmekanismer i pædagogisk praksis.
Samt reproducere negativ social arv/chanceulighed.
Berit Bae. Undersøgelser.At pædagogen ofte fæstner sig ved det verbale kommunikation.
Husk den novebale kommunikation. siger noget om ens( føelsesmæssige oplevelseside.)
Rummelige-Trange mønstre.
Bjørk KJÆR. Inkluderende pædagogik. Her vil jeg sætte mig mere ind i denne teori. Finder Bjørk meget interresant.
Dagen sluttede af med Walk and Talk i 20min. Find tre værdiudsagn . Hvad er godt? tog vi udgangspunkt ud fra ofman analyse skema dilemma i mellem værdi- som giver bekymring-Skyggeværdi- Bekymring-værdi. Iforhold til det samfundmæssige brudlinje samt pædagogens dilemma i praksis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar