Edgar H. Schein:
Gennem denne analyse model, kan man se om der er sammenhæng, gennem de tre niveauer. Ved at samle data i form af nedskrevne pædagogiske mål/værdier.ud fra observationer/interviews og derfra analysere videre ved at inddrage teori herved går man dybere ned i analyse arbejdet ved at dokumentere det sete.
Synligt niveau
Usynligt niveau
VÆRDIER
højere bevidsthedsniveau. Feks virksomhedsplaner, nogle værdier er lovbestemt, medbestemmelse, pædagogiske holdninger, tryghed,omsorg trivsel, osv.
GRUNDLÆGGENDE ANTAGELSER
ubevidste, tages for givet.(habitus) Menneskesyn, Relationer. osv.
ARTEFAKTER
- Teknologi
- Kunst
- Synlige og hørbare
adfærdsmønstre
- Kan afprøves i det fysiske
miljø
- Kan kun afprøves ved social
enighed
- Forholdet til omverdenen
- Virkelighed, tid og rum
- Den menneskelige natur
- Menneskelig aktivitet
- Menneskelige relationer
-pædagogiske aktiviteter
-påklædning. osv.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar