studerende merit

hej velkommen til . Jeg er pædagog merit studerende i Randers.
Jeg glæder mig til at komme igang med min Blog. Denne side vil være min fremtid frem til jeg er uddannet pædagog.

onsdag den 2. marts 2011


  • UGE 9. Tirsdag.

Dagen startede med Program for DKK den 28. marts I dag har vi fået hilst på Mette som vi har i DKK.

Hvad er DKK? At give bruger gruppen mulighed for at udtrykke sig. Hvordan? Igennem dialog, anerkendelse, gentagelser, øvelser, Børn/Voksen dialog-reelt.

Mette lavede et oplæg om hvad vi skulle nå igennem undervisnings forløbet og hvilken retningslinjer vi skulle arbejde ud fra, i forhold til studieordning

Gennem gang af dagens tekst.

Mofologi: Bøjninger/ vi kan ikke altid høre hvad vi siger.

Semantik: Ordets indhold/ betydning.

Fonologi: Vigtig. gøres igennem stimulere igennem rim/ramser.

Kommunikative

Dagens opgave:Til mandag i uge 13.

  • Sprogtilegnelse og sprogudvikling
  • Teorier og tests
  • Det demokratiske og inkluderende
  • Børnelitteratur
  • Randers kommunes praksis med børnehavebiblioteker. Kvalitetsudvikling af dagtilbud ved tværfaglige udfordringer.
  • Unges kultur og sprog
    Sluttede af med "HVAD SIGER I TIL DET? "

Fokus på sprog – alle skriver et oplæg på en side og taler ca. 10 minutter. Da vi skal have tid at spørge og diskutere sætter vi lidt mere tid af.

9 – 9.45
Emir og Dorte ÅRHUS KOMMUNES MÅL FOR SPROG OG LÆSNING 9 – 9.20

Ingen kommentarer:

Send en kommentar