studerende merit

hej velkommen til . Jeg er pædagog merit studerende i Randers.
Jeg glæder mig til at komme igang med min Blog. Denne side vil være min fremtid frem til jeg er uddannet pædagog.

onsdag den 2. marts 2011

manglende undervisningstimer.


I dag er de pædagogstuderende igen i fokus i nyhederne. De studerende har for få timer, gennemsnittet ligger på ca 12 timer om ugen. De studerende bliver ikke gode nok når de skal ud i praksis. Denne nyhed ligger ikke godt i mine øre. Hvad mon mine, med studerende mener? Mon der på vores uddannelses papir kommmer til at stå. " deltids pædagog"

2 kommentarer:

  1. Ja det er lige før. Jeg føle også at vores undervisning foregår af os selv, hjemme hos os selv.
    Nu er det jo nok den ordinære uddannelse de snakker om, men jeg hørt, at før i tiden mødte eleverne fra mandag til fredag fra kl. 8.00 - 14.00. Se det var tider :0)

    SvarSlet
  2. Nyheden går på den ordinære uddannelse - og gælder altså for et fuldtidsstudie. I har jo selv valgt at tage en uddannelse, der er et deltidsstudie.

    Og jeg må så også sige, at tallene ikke stammer fra det seminarium, som I går på. Ved os ligger det gennemsnitlige timetal på små 20 timer om ugen. Der er altså lokale forskelle.

    Når det er sagt, så skal jeg være den første til at beklage, at der er blevet sparet så meget på uddannelserne (pædagoguddannelsen er langt fra den eneste, der er ramt). Det er rigtigt, rigtigt ærgerligt!

    SvarSlet