studerende merit

hej velkommen til . Jeg er pædagog merit studerende i Randers.
Jeg glæder mig til at komme igang med min Blog. Denne side vil være min fremtid frem til jeg er uddannet pædagog.

søndag den 3. april 2011

Har tilbudt min kropslighed til byens Børnehave.

LEARNING BY DOING!

Større forståelse omkring sundhed, krop og bevægelse. Tager derfor ud i praksis.


Jeg har igennem en aftale, med Byens Børnehave i mariagerfjord kommune, aftalt at jeg vil tilbyde min frivillige hjælp hver torsdag. Jeg har fået lov til, at låne børnene hver torsdag fra kl 9-10. Her vil jeg lave morgen gymnastik og bevægelses lege med børnene. Jeg vil bruge mine undersøgelser til ,at kunne dokumentere og evaluere over forløbet. ideen med dettte forløb vil være en læring omkring vores tema 4.1 Hvor jeg vil kunne afprøve både min og børnens kropslighed igennem kropslig aktivivtet. ( learning by doing) Håber også jeg vil kunne bruge noget af dette til den store SKB eksamen ude i fremtiden.


Jeg har taget udgangspunkt ud fra sundhedsstyrelsens folder.


ifølge sundhedsstyrelsen:http://www.sst.dk/


Nye undersøgelser peger på, at bevægelse styrker de kognitive processer,


som forudsætter læring. Det kommer tydeligst til udtryk i de yngste


klasser. Bevægelse styrker både motorik, koncentrationsevne og skole præstationer.


Især børn, der har store motoriske problemer ved skolestart,


vil have glæde af motorisk træning.


AKTIVE BØRN TRIVES BEDRE


Bevægelse styrker børns selvværd og trivsel. Selvværd har stor betydning


for barnets psykiske velvære og dermed stor betydning for barnets


indlæringsevne. Et barn med et godt selvværd er desuden bedre til at


håndtere oplevelser af succes og nederlag, hvilket øger barnets livskvalitet


og trivsel.


Undersøgelser peger på, at børn som bevæger sig:


· er glade for livet


· har et godt helbred


· føler sig mindre hjælpeløse


· er mindre morgentrætte


· har lettere ved at få venner


· er mindre ensomme


· føler sig mindre udenfor


Uden mad og drikke duer helten ikke.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar