studerende merit

hej velkommen til . Jeg er pædagog merit studerende i Randers.
Jeg glæder mig til at komme igang med min Blog. Denne side vil være min fremtid frem til jeg er uddannet pædagog.

tirsdag den 11. januar 2011

analyse af case og generelt problem.

IIS: Karen.
mandag og tirsdag har vi haft om analyse. Antropologisk kultur analyse: Eksempel på mikro og makro kontekster. Her, at kunne begrunde sine handlinger, Forstillinger og Artefakter en fagligt begrundende sammenhæng mellem tre elementer. Her bliver ordet, at kunne argumentere ud fra de undersøgelser man har udvalgt. her kunne det være de/den sociale situation/er (MIKRO) som undersøges. En social situation består af tre dele:

Deltagende aktører, aktiviteter og lokalitetenSpradley

Igennem sine undersøgelser, kan man udarbejde en matrix som er et skema/diagram hvor man igennem sine deltagerobservationens proces, vil kunne beskrive forholdet mellem variablerne i de sociale situationer. Igennem skemaet vil man kunne få et overblik mellem sammenligningerne af variablerne.

Der er 9 variabler: Fysik rum, aktørene; aktiviteterne, objekterne, handlingerne, events, tid, mål, og følelser..

At kunne analysere en case eller et problem handler om, at kunne idendificere problemet og dets kompleksitet og omvise mulige pædagogiske handle og løsnings muligheder: At kunne nedbryde: en helhed: at kunne afdække er samspil. At kunne argumentere over for de dobbeltheder, dilemmaer, etiske og samfundsmæssige brudlinjer der opstår i den pædagogiske praksis.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar