studerende merit

hej velkommen til . Jeg er pædagog merit studerende i Randers.
Jeg glæder mig til at komme igang med min Blog. Denne side vil være min fremtid frem til jeg er uddannet pædagog.

mandag den 30. august 2010

tema 2. IIS.

Serviceloven § 153 underretningspligt.

Jeg vil i dette afsnit, komme ind på, hvem og hvordan, man skal forholde sig, når man får kendskab til ,at et barn eller ung kan have behov for særlig støtte.

Underretningspligten i §153 påhviler alle offentlige ansatte og andre med offentligt hverv. Herunder også ansatte ved statsforvaltningen.
Underretningspligten omfatter derudover: Privat praktiserende læger, ansatte ved fri grundskole/kostskoler. Dagpasningstilbud, der er drevet som selvejende institutioner, samt opholdssteder, krisecentre, familiepleje, behandlingstilbud samt andre private tilbud som er ansat af det offentlige system.

Det vil sige at underretningspligten er en personlig pligt, som både gælder for fagpersoner og den almindelige borger, når den pågældende får kendskab til eller formodning om, at et barn eller ung har brug for særlig støtte.

hvis jeg som person, udøver offenligt tjeneste eller hverv, SKAL der underettes til kommunen, hvis der under udøvelsen, af tjeneste eller hvervet, får kendskab til forhold, der giver formodning om, at et barn eller ung under 18år, har behov, for særlig støtte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar